Poradenství a konzultace

Komu a jak mohu pomoci?

Jsem odborníkem vyškoleným v rámci specializovaného vzdělávacího programu „Iniciální vzdělávání průvodců v zavádění Standardů kvality sociálních služeb“, který realizovalo Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR.

Poskytuji externí odbornou pomoc a poradenství nejen v průběhu zavádění Standardů kvality sociálních služeb poskytovatelům sociálních služeb.

Poradenství realizuji především formou individuálních nebo skupinových, jednorázových nebo opakovaných konzultací a je zaměřeno na řešení vašich témat, situací nebo obtíží.

Využívám také formy seminářů a přednášek, workshopů, modelových situací, odborně vedených diskuzí. Část konzultace může probíhat distančně, mohu se věnovat vašim organizačním materiálům (organizační struktura, metodiky a pravidla organizace, materiály vznikající v souvislosti s poskytováním služeb klientům atp.).

Celou akci postavím na klíč, přesně podle toho, co potřebujete.

S čím mohu pomoci?

Nabízím

  • podporu při řešení konkrétních problémů a obtíží se standardy
  • náměty na konkrétní zlepšení situace ve Vaší organizaci
  • odborně vedenou diskuzi nad tématy, která právě řešíte
  • podporu při revizi Vašich metodických materiálů
  • předinspekční audit zavedení standardů kvality
  • poinspekční podporu při nápravě nedostatků

Jaká mohou být konkrétní témata?

  • formulace či revize veřejného závazku (poslání, cíle, cílová skupina a zásady)
  • hodnoty organizace
  • kvalita sociálních služeb
  • manažerské procesy v organizaci
  • metodiky – podpora při tvorbě, komentování a zpětná vazba, zhodnocení, revize
  • systém metodik – nastavení systému, provázanosti, logiky metodik
  • náročné situace ve spolupráci s klientem
  • ochrana práv a střety zájmů
  • pravidla pro poskytování služby
  • proces přímé práce s klientem (jednání se zájemcem o službu, uzavření smlouvy, individuální plánování, uzavírání spolupráce)
  • standardy kvality – celkově i jednotlivé – výklad, požadavky, hledání naplňování v rámci konkrétních služeb, hledání postupů, možností
  • stížnosti
  • systém hodnocení a profesního rozvoje pracovníků
  • záznamy o průběhu služby
  • strategické plánování

Co s managementem dojednávám?

Se zařízením, které se rozhodne využít mých služeb, uzavírám kontrakt - dohodu o spolupráci. V dohodě jsou dále upřesněny podmínky, na jejichž základě bude spolupráce probíhat.

Součástí kontraktu je

  • obsah spolupráce (např. vymezení dílčího tématu, revize SQSS, nastavení systému)
  • cíl společné práce
  • formy práce (např. vzdělávání, konzultace, hodnotící analýzu)
  • vymezení okruhu spolupracujících osob a způsob komunikace
  • časový harmonogram spolupráce
  • podobu výstupů
  • způsob hodnocení spolupráce (průběžné i závěrečné, s pracovníky i managementem)
  • platbu za odvedenou práci

Máte zájem o poradenství a konzultace?

Kontaktujte mne zde.