Poradenství a konzultace
Komu a jak mohu pomoci?
Jsem odborníkem vyškoleným v rámci specializovaného vzdělávacího programu „Iniciální vzdělávání průvodců v zavádění Standardů kvality sociálních služeb“, který realizovalo Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR.
Poskytuji externí odbornou pomoc a poradenství nejen v průběhu zavádění Standardů kvality sociálních služeb poskytovatelům sociálních služeb.
Poradenství realizuji především formou individuálních nebo skupinových, jednorázových nebo opakovaných konzultací a je zaměřeno na řešení vašich témat, situací nebo obtíží.
Využívám také formy seminářů a přednášek, workshopů, modelových situací, odborně vedených diskuzí. Část konzultace může probíhat distančně, mohu se věnovat vašim organizačním materiálům (organizační struktura, metodiky a pravidla organizace, materiály vznikající v souvislosti s poskytováním služeb klientům atp.).
Celou akci postavím na klíč, přesně podle toho, co potřebujete.
S čím mohu pomoci?
Nabízím
- podporu při řešení konkrétních problémů a obtíží se standardy
- náměty na konkrétní zlepšení situace ve Vaší organizaci
- odborně vedenou diskuzi nad tématy, která právě řešíte
- podporu při revizi Vašich metodických materiálů
- předinspekční audit zavedení standardů kvality
- poinspekční podporu při nápravě nedostatků
Jaká mohou být konkrétní témata?
- formulace či revize veřejného závazku (poslání, cíle, cílová skupina a zásady)
- hodnoty organizace
- kvalita sociálních služeb
- manažerské procesy v organizaci
- metodiky – podpora při tvorbě, komentování a zpětná vazba, zhodnocení, revize
- systém metodik – nastavení systému, provázanosti, logiky metodik
- náročné situace ve spolupráci s klientem
- ochrana práv a střety zájmů
- pravidla pro poskytování služby
- proces přímé práce s klientem (jednání se zájemcem o službu, uzavření smlouvy, individuální plánování, uzavírání spolupráce)
- standardy kvality – celkově i jednotlivé – výklad, požadavky, hledání naplňování v rámci konkrétních služeb, hledání postupů, možností
- stížnosti
- systém hodnocení a profesního rozvoje pracovníků
- záznamy o průběhu služby
- strategické plánování
Co s managementem dojednávám?
Se zařízením, které se rozhodne využít mých služeb, uzavírám kontrakt - dohodu o spolupráci. V dohodě jsou dále upřesněny podmínky, na jejichž základě bude spolupráce probíhat.
Součástí kontraktu je
- obsah spolupráce (např. vymezení dílčího tématu, revize SQSS, nastavení systému)
- cíl společné práce
- formy práce (např. vzdělávání, konzultace, hodnotící analýzu)
- vymezení okruhu spolupracujících osob a způsob komunikace
- časový harmonogram spolupráce
- podobu výstupů
- způsob hodnocení spolupráce (průběžné i závěrečné, s pracovníky i managementem)
- platbu za odvedenou práci
Máte zájem o poradenství a konzultace?